Az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni

6 anyagcsere lassító életmód hiba

Ne aggódj!

Megosztás a Facebookon A www. A saját előállítású tartalom szerzői jog tulajdonosa Laczkovich Eszter. Szerző: Laczkovich Eszter -február 25 - A hatékony fogyáshoz és izomfejlesztéshez a szervezetünk működését kell alaposabban kiismernünk, pontosabban azt, hogy mi határozza meg az energiaigényét, és ezt hogyan tudjuk észszerű keretek között befolyásolni. Tartós fogyás csak a megfelelő anyagcsere-gyorsítással és megfelelő leptin érzékenységgel lehetséges, ezek közül csak az tekinthető fogyás szempontjából előnyösnek, ami a pajzsmirigy aktivitását tartósan növeli, ezt sajnos a legtöbb fogyókúrás ajánlás figyelmen kívül hagyja. Van, aki a súly megtartásához szükséges testsúlyfüggő kalóriabeviteltől teszi függővé.

Az anyagcseréd valószínűleg teljesen normális Little food Date: november 10, Author: Messer Máté 3 hozzászólás Az anyagcsere az összes szervezetben lezajló kémiai rekaciót jelenti. Legtöbben azonban amikor az anyagcseréről beszélnek, a szervezet össz energiafelhasználását, esetleg nyugalmi állapotban történő energiafelhasználását értik ez alatt.

Hizlaló és hatékony fogyókúrák

Manapság ha valakinek bármilyen próbálkozása kudarcba fullad fogyás vagy életmódváltás terén, rengeteg nagyokos azonnal felhívja a figyelmét, hogy valószínűleg az anyagcseréjével van a gond. Persze nem tudják, hogy az adott személy mit csinált, és garantáltan nem vizsgálták meg, de biztosak benne, hogy a sikertelenség oka valamilyen misztikus anyagcsere ártalom. Azért mondom, hogy misztikus mert a valóságban még nem sikerült igazolni, hogy ezek bármelyike létezne. Ide tartozik a rendkívül lassú anyagcsere, anyagcsere károsodás, éhezési üzemmód, raktározási üzemmód, anyagcseretípusok és társaik.

Persze aki pont túl van egy sikertelen diétán, vagy esetleg épp visszahízta a diétája által leadott kilókat, az örül ha jön valaki és megmagyarázza, hogy egy rajta kívülálló tényező volt a hibás, nem az, hogy ő maga rosszul építette fel a diétáját. Ezzel a felelősség át is hárult másra, és újult lelkesedéssel lehet belefogni valami újba. A probléma az, hogy hiába a lelkesedés, ha valaki nem szánja rá a megfelelő időt, hogy megértse az anyagcsereműködés és energiafelhasználás tényezőit, akkor nagyon nagy eséllyel ugyanazokba a kudarcokba fog belefutni újra és újra.

Ebben a bejegyzésben megpróbálom röviden összefoglalni, hogy Milyen alapvető információkat érdemes tudnunk az anyagcseréről.

fogyás a cél felé

Az szervezetünk napi össz energiafelhasználása TDEE 3 különböző tényezőből épül fel. A nyugalmi állapotban felhasznált energiából RMRaz ételek termikus hatásából, és a különféle aktivitás által felhasznált energiából. Ide tartozik az összes biológiai funkció ami életben tart minket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akinek extrém gyors az anyagcseréje, az is csak kalóriával használ fel többet nyugalmi állapotban, akinek meg extrém lassú az ennyivel kevesebbet.

  1. Fogyni száraz fogmosás
  2. Skandináv karcsú
  3. Oszd meg az ismerőseiddel is!
  4. A legfinomabb anyagcsere-pörgető italok - Fogyókúra | Femina

R1 További rossz hír a magukat alacsony anyagcserével diagnosztizálók számára, hogy a közhiedelemmel ellentétben, a kórosan elhízott személyeknek az átlagnál magasabb a nyugalmi állapotban felhasznált energiája.

R2 Az összes szövet energiát használ fel, még nyugalmi állapotban is.

A fogyás élettana

Így a jelentős zsírmennyiség fenntartása önmagában is energiát igényel, nem beszélve arról, hogy azt a plussz súlyt az adott személynek mindenhová cipelnie kell magával, így a légzéstől a keringésig minden több energiát igényel.

R3 A minimális eltéréseket az emberek kompenzálják azáltal, hogy többet vagy kevesebbet esznek.

Fogyást segítő meditáció - Érd el könnyedén vágyott alakod!

Az alap anyagcsere energiaigényének közel két harmada a testhőmérsékletünk fenntartására megy el. R4 Nem meglepő tehát, hogy ha lázasak vagyunk miért fogyunk az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni, hisz jelentősen nő az energiafelhasználásunk és nem bírunk enni. Sokan különböző hidegterápiás módszereket alkalmaznak emiatt fogyási célból, bár ez kockázatokkal járhat.

Te kellesz

A férfiaknak átlagosan magasabb a nyugalmi állapotban történő energiafelhasználásuk mint a nőknek, köszönhetően a nagyobb zsírmentes testtömegüknek. Valószínűleg a zsírmentes testtömeg csökkenése miatt, ahogy egyre idősödünk szintén csökken a nyugalmi állapotban az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni energiafelhasználás.

Az ételek termikus hatása Az ételek termikus hatása azt a szükséges energiamennyiséget jelöli ami az ételek megemésztéséhez, felszívásához, hasznosulásához és tárolásához szükséges.

az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni

Általában minél feldolgozottabb egy étel, az emésztése annál kevesebb energiát igényel, továbbá a különböző makrotápanyagoknak sem azonos a termikus hatása.

Az ételek termikus hatása a napi össz energiafelhasználás körülbelül 10 százalékáért felelős. A szénhidrát és zsírbevitel közt nincs nagy különbség, bár érdekes módon a szénhidrátok azok amik fogyasztása kicsivel előnyösebb a termikus hatás szempontjából.

Aktivitás által felhasznált energia Ide tartozik a különféle sportok és edzések által felhasznált energia, illetve az összes egyéb spontán mozgás amit a nap folyamán végzünk. Az aktivitás által felhasznált energia tér el leginkább a különböző emberek között.

Fel kell építened az új életed

Ha bárki más követné tényleg nagyon egészségtelen lenne, de az aktív sportolóknak a szénhidrát és kalóriaigénye messze meghaladja az átlagét. Sok filléres bölcsesség kering arról, hogy milyen mértékben felelős a testkompozícióért a táplálkozás, illetve az edzés.

Vagy, hogy hiába eddzünk ha nem figyelünk oda a táplálkozásra. A valóság az, hogy mindkettő fontos, és szorosan összefonódik egymással.

A fogyás élettana. Mitől függ a fogyás? Kalória bevitel. Exa Stúdió Gödöllő

Ha nem végzünk intenzív edzéseket, jóval szigorúbbnak kell lennünk az étrendünk terén, és könnyen lehet, hogy rosszabb lesz a testkompozíciónk mint valakinek aki alig figyel oda hogyan elleni ip lefogyott táplálkozásra, de cserébe normálisan edz. Ha nem vagyunk alultápláltak, akkor edzés nélkül nem fogunk az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni, teljesen mindegy milyen étrendet követünk, egy átlagos sovány testalkatunk lesz, nem pedig egy izmos, formás.

Az intenzív, főleg súlyzós edzés minden szempontból a legjobb stratégia amit alkalmazhatunk annak érdekében, hogy az energiafelhasználásunk nőjön, és a testkompozíciónk javuljon. Az aktivitás által elhasznált energián kívül, az intenzív edzések az edzés után akár egy napig is fokozhatják az energiafelhasználást.

EPOC Ezen kívül sokkal jobban elősegítik az izomnövekedést, mint az alacsony intenzitású edzések, ezáltal nő a nyugalmi állapotban történő energiafelhasználás is.

Az intenzív edzések által mikrosérülések is keletkeznek az izmokban, amiket szintén regenerálni kell. Függetlenül attól, hogy milyen étrenddel vagy életmódbeli változtatással érjük ezt el, sajnos valamilyen szinten csökkenni fog az anyagcserénk.

hogyan égethető el a mély testzsír

Ettől nem kell félnünk, mivel ez egy természetes folyamat amihez tökéletesen alkalmazkodtunk, és semmilyen káros következménye nincs ha pár dologra odafigyelünk. R5 Ezen kívül olyan hormonális reakciók zajlanak le a szervezetünkben, amik fokozni fogják az éhséget, és próbálják csökkenteni az energiafelhasználást.

A fogyás élettana

Attól függően, hogy milyen mértékben csökkentettük a kalóriabevitelt, éhesek, ingerültek, idegesek lehetünk. Valószínű, hogy fizikai teljesítményünk csökkenni fog, edzéseink során fáradékonyabbak leszünk, nem fogunk úgy regenerálódni mint előtte.

Elképzelhető, hogy romlik az alvásunk minősége. Ez mind kellemetlen, de szükséges folyamat amit a szervezetünk az evolúció során fejlesztett ki azért, hogy védekezzen az éhínségek ellen.

Keresés űrlap

Nagyon fontos, hogy ezek az alkalmazkodási folyamatok nem képesek rendkívüli mértékben csökkenteni az anyagcserét, nem szabotálják a fogyást, és nem is egyik percről a másikra zajlanak le. Persze minél alacsonyabb testzsírszázalékot szeretne valaki elérni, annál nehezebb dolga lesz.

fogyás tippeket a húsvéti tippeket a fogyásban

Egy egészséges, túlsúlymentes testhez viszont nincs szükség extrém megszorításokra, és a már említett tünetek sem lesznek olyan vészesek. Mikre érdemes leginkább odafigyelnünk fogyás alatt Magas fehérjebevitel zsírmentes testtömeg megtartása, étvágycsökkentés, termikus hatás Intenzív súlyzós edzés zsírmentes testtömeg megtartása, energiafelhasználás növelése Ha nem bírjuk tartani, ne vonjunk meg túl sok kalóriát, túl gyorsan.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Heti fél-1 kg fogyás az ami legtöbb ember számára fenntartható a kívánt testzsírszázalék eléréséig. Ha elértük a kívánt testkompozíciót, ne arra az étrendre térjünk vissza amit előtte ettünk, hanem alakítsunk ki egy olyat amivel az új testsúlyunkat az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni.

Ha ezeket betartjuk, az anyagcserénk nem fog hosszútávon lelassulni, semmilyen károsodás nem történik, csak leadjuk a túlsúlyt és jóval egészségesebbek leszünk.

Ha nem éheztetjük magunkat extrém zöldséglé diétákkal, és nem kocogunk napi több órát, hanem odafigyelünk a megfelelő fehérjebevitelre és intenzíven az alapvető anyagcsere- sebesség felhasználásával fogyni, akkor nem lesz jelentős izomvesztés sem. Ha a múltban követtünk hasonló diétákat akkor sincs mitől félni, mivel az anyagcsere idővel normalizálódni fog, ha elkezdünk normálisan enni. Röviden összefoglalva tehát, ha nem sikerül fogynod akkor az valószínűleg fiatal élő karcsúsító trió azért van mert: Lassú az anyagcseréd.

Érdekesbejegyzések