Fogyni kevesebbet eszik. Kapcsolódó cikkek

Egyél többet a fogyáshoz

Úgy lehet fogyni ha valaki kevesebbet eszik?

Ha keveset eszel, hízni fogsz! Olvasási idő: 6 perc Túlsúlyos vendégeink közel kétharmada túl keveset eszik — és pont ez az, ami megakadályozza fogyásukat.

A divatos kcal-s diétákkal csak rövidtávon veszíthetsz súlyodból. Ráadásul a leadott kilók nagy része víz és értékes izom. Ha az ideális fogyókúrás energiaszükségletednél kevesebbet eszel, attól is elbúcsúzhatsz, hogy az így elért súlyodat éveken át megtartsd.

Kapcsolódó kérdések:

Te is rossz úton jársz Legalábbis, ha az eddigi tapasztalatainkat nézzük, akkor biztosan. Ennél egyszerűbb fogyni kevesebbet eszik a világon nincs: minél kevesebbet eszem, annál gyorsabban fogyok.

Amit nem eszem meg, attól nem hízok. Vagyis nagyon sok esetben pont az a probléma, hogy túlságosan kevés a napi energiabevitel, és emiatt nem sikerül az áhított testtömeget elérni. Az interneten ma már szinte bármelyik honlap megmondja, mennyit egyél. Csak az a bökkenő, hogy ahány honlapon próbálkozol, annyiféle értéket kapsz. Ha esetleg egy kcal körüli energiabeviteli ajánlásba fogyni kevesebbet eszik, fogyni kevesebbet eszik azt gondolhatod, hogy az egy túl megengedő diéta, nem is komoly módszer, és azzal nem is lehet fogyni.

Tapasztalataink szerint e téves gondolkodás és hozzáállás fogyni kevesebbet eszik az húzódik, hogy hajlamos vagy úgy gondolni a testedre, mint a Mikulás zsákjára. A hiba ott van, hogy ebben a megközelítésben a szervezetedre egy élettelen tárgyként gondolsz, ami csak úgy van, mint egy zsák.

Ha keveset eszel, hízni fogsz!

Pedig ez közel sem igaz! Bármit is szeretnél elérni, akár fogyni, akár tartani a súlyod, fontos megértened, hogy a szervezeted egy nagyon is élő, komplex rendszer.

Az anyagcserédet nem tudod átverni A sejtjeinkben működő rengeteg bonyolult, és fogyni kevesebbet eszik bár ez utóbbi nézetünket nem minden körülöttünk élő osztja biokémiai folyamat és reakció tesz élővé téged is. Ezeknek a reakcióknak az összességét nevezzük anyagcserének. Ha lassú az emésztésed, az sok mindentől lehet, és annak is van számos étrendi vonatkozása, hogy hogyan tudsz a helyzeten javítani.

De ha az anyagcseréd lassú, akkor fogyni kevesebbet eszik azt jelenti, hogy a szervezeted fokozottan raktározza a zsírt, és fogyni kevesebbet eszik meglévő zsírraktárakat még védi is. A szervezetednek bármilyen körülmények között az a célja, hogy az életet fenntartsa.

Bréking: ha kevesebbet eszik, lefogy!

Ezért, ha egyre kevesebbet és kevesebbet eszel, tested a rendelkezésre álló minimális tápanyagból is igyekszik fogyni kevesebbet eszik zsírraktárakat növelni.

Vagy legalább a meglévő zsírmennyiséget megtartani.

fogyni kevesebbet eszik

fogyni kevesebbet eszik Mert a zsírban van a legtöbb energia, ezért ezt a leggazdaságosabb raktározni és emiatt ez lesz a túlélés záloga. Mielőtt tovább mennénk, még egy dolgot fontos tisztázni: az alapanyagcsere fogalmát.

Ez azt az energiabevitelt jelenti, ami a létfontosságú életfunkciók fenntartásához szükséges egy 24 órás ágyban fekvés során. Éhezésről vagy koplalásról akkor beszélünk, ha a napi energiabevitel e szint alá csökken.

A hízás egyik oka: túl sokat vagy túl keveset eszel Azzal mindenki tisztában van, hogy a tényleges napi energiaszükségletnél nagyobb mennyiség elfogyasztása hízáshoz vezet.

Ilyenkor többet eszel annál, mint amennyit a nap során elhasználsz. De ugyanígy nagy hiba a koplalás. Ha túl kevés az energiabeviteled, akkor a szervezeted csökkenti az anyagcsere energiaigényét, fogyni kevesebbet eszik lassítja azt. A drasztikus energiamegvonás hatására ugyan elindul a testtömeg csökkenése, de nem mindegy, hogy miből fogysz.

Zsírt vagy izmot veszítesz? Ugye neked sem mindegy? Koplalás során nincs elegendő energiaforrás szervezeted számára. Ez a meglévő energiaraktárak köztes anyagcsere termékek, máj- és izomglikogén, gyors kimerüléséhez vezet. A koplalás folytatása esetén, a létfontosságú szervrendszerek agy, központi idegrendszer stb.

Szinte beleégették az emberek fejébe az ötös számot, mintha kevesebbszer nem is lehetne enni. Nem állítom, hogy — főleg sportos életmód mellett — egy jól összeállított, sok étkezéses étrenddel lehetetlen a testsúlycsökkentés, de azt igen, hogy ez inkább nehezíti a fogyást.

Az éhezés közben szervezeted a legvégsőkig védi a zsírraktárakat. Ezért van az, hogy koplalás esetén izomtömeg-veszteség történik, és a leadott kilóknak csak töredéke megy zsírból. Ha egyáltalán van zsírveszteség. Ezt genotropin fogyás látszatfogyásnak. Ráadásul a csökkenő izomtömeg miatt anyagcseréd tovább lassul, így a fogyás megáll.

fogyni kevesebbet eszik

Ezért a további súlycsökkenésért még jobban éheztetned kell magad. Ezt az önsanyargatást szerencsére sok esetben csak rövid ideig képes fenntartani az, aki koplalásra adja a fejét. Azonban az ilyen diétákat követően vagy napra akár már közben is jelentősen megnő az elfogyasztott ételek mennyisége. Ami egyébként érthető, és természetes reakció, viszont villámgyors visszahízást eredményez. Borítékolható: látszatfogyás után jojó effektus A koplalást tehát gyors visszahízás követi, az anyagcsere teljesen felborul.

Ugyanis egy koplalás során ugyanazok a folyamatok játszódnak le a testedben, mintha tényleg nem lenne elég élelem. Amint ismét van mit enni, a raktárak növelése lesz szervezeted számára az elsődleges feladat. Így biztosítható a túlélés, ha esetleg bekövetkezik egy fogyni kevesebbet eszik éhezés.

2. Nehezen megy az edzés

A visszahízás miatt lehet, hogy újra belekezdesz egy energiamegvonáson alapuló diétába, amivel érhetsz el eredményt, de amint egy kicsit is többet eszel, jönnek vissza a kilók. Ha egyáltalán a koplalás még működik a sokadik próbálkozásra. Ez a klasszikus látszatfogyás és jojó effektus ördögi kettőse. A többszöri koplalás — visszahízás akár lelki gondok megjelenéséhez is vezethet. Egy ilyen helyzetben, azt is hiheted, hogy te vagy az, akinek nincs elég akaratereje és nem elég kitartó.

Közben pedig csak arról van szó, hogy a tested vészjeleket küld és végzi a dolgát. Ha örömöd leled abban, hogy pár havonta újra és újra éhezteted és sanyargatod magad az kcal-ás vagy esetleg még ennél is kevesebb energiát tartalmazó étrenddel, akkor hajrá.

De ha hosszú távon tartható ideális súlyt szeretnél elérni, az komolyan vett életmódváltást igényel. Ennek megtanulására és szervezted megismerésére egyszer kell energiát szánnod.

Ezt követően tudni fogod mit tegyél a valódi fogyásért és a súlytartásáért. Ha megfelelő szakmai segítséget veszel igénybe, a teljesen összekuszálódott anyagcseréd is helyre tudod tenni, és örökre meg tudsz szabadulni a felesleges zsírraktáraktól is. Úgy véljük, a mai társadalomban élve nem lehet fogyni kevesebbet eszik, hogy úgy fogyj le, ahogy az afrikai éhezők kénytelenek küzdeni az életükért nap, mint nap. Persze csak akkor, ha te is látod, mennyi idő alatt szedted fel a plusz kilókat, és nem várod el a testedtől, fogyni kevesebbet eszik ezt a zsírmennyiséget két-három hét alatt leadja.

Mert nem fogja. A mérlegen lehet, hogy kevesebb leszel, de a testzsírszázalékod biztosan nem arányosan fog csökkenni. De akkor mégis mennyit kell enni? Lássuk a számokat! Az alapanyagcsere energiaigénye még egy alacsony és sovány nőnél sem kevesebb, mint nagyjából kcal.

súlycsökkentő zsíros kötőanyagok

Férfiaknál pedig jellemzően kcal alá nem megy. Az optimális fogyókúrás energiabevitel az alapanyagcsere értékétől legalább kcal-val több. Természetesen ezek csak átlagos számok, a pontos értékeket mindig a nemhez, az aktuális testtömeghez, testmagassághoz, életkorhoz mérten kell kiszámítani. Ez azt jelenti, hogy minél nagyobb a túlsúlyod annál magasabb az alapanyagcseréd energiaigénye is.

Miért NEM fogyok? - Tanácsok fogyni vágyóknak 13. rész

Tehát ha ez az alacsony hölgy túlsúlyos, akkor a számára szükséges szigorúan minimális energiabevitel máris kcal-ra emelkedik. Ebből látszik, hogy az elterjedt kcal-s étrendek még egy normál fogyni kevesebbet eszik nőnek is koplalást jelentenek, nehogy egy olyan embernek, aki fogyni kevesebbet eszik szeretne. A Te fogyókúrás energiabeviteled az alábbiaktól függ: Alapanyagcseréd energiaigénye Mennyit és milyen intenzíven sportolsz Szabadidődet milyen aktívan töltöd fogyni kevesebbet eszik Korábban hány és milyen fogyókúrát követtél Mennyi a testzsír-százalékod Milyenek a táplálkozási szokásaid Ezek teljesen egyéni jellemzők, ezért mindenkinek más az optimális fogyókúrás energiabevitele.

Ebből következően mielőtt nekikezdesz egy fogyókúrának, nagyon fontos olyan módszerekkel felmérni a kiindulási állapotodat, amelyek megbízhatóak és az orvos- valamint a táplálkozástudományban is elfogadottak.

fogyni kevesebbet eszik

Ezt követően lehet kiszámítani, hogy a céljaid eléréséhez milyen út vezet, amit könnyedén meg is tudsz valósítani, és egy életre megoldást nyújt számodra a súlyproblémád ellen. Ha kíváncsi vagy, számodra mi lenne az ideális fogyókúrás energiabevitel, mi szívesen segítünk részletes szakmai tanácsainkkal.

Fogyni kevesebbet eszik ide, hogy többet tudj meg szolgáltatásainkról! Összefoglalva: Nemcsak attól hízhatsz, ha túl sokat eszel, hanem attól is, ha éhezteted magad. Ilyenkor túlélésed érdekében szervezted a végsőkig védi zsírraktáraidat.

  1. Hálaadás fogyás
  2. 40 kg súlycsökkenés egy hónap alatt

A koplalás során csökken testtömeged, de a felesleges zsír helyett értékes izmaid veszíted el. A látszat fogyás és a jojó effektus ördögi körétől akkor tudsz megszabadulni, ha türelmes vagy, odafigyelsz szervezeted szükségleteire, és megtalálod azt a fogyókúrás energiabevitelt, ami számodra pont jó. Természetesen nemcsak a mennyiség számít.

A többi táplálkozási tévhitről további cikkeinkben olvashatsz!

Érdekesbejegyzések