Szójabab előnyei a fogyás

Minden, amit a szójáról érdemes tudni!

Emiatt nagyszerűen beilleszthető a fogyókúrás étrendbe, illetve tökéletes alapanyaga lehet a smoothie-knak és a reform süteményeknek is.

szójabab előnyei a fogyás

Szinte bárki fogyaszthatja, mivel könnyen emészthető, laktóz- és gluténmentes. Átlagos kalciumtartalma is kimagasló, azonban ez termékenként jelentősen eltérő lehet, attól függően, hogy elkészítés során adnak-e hozzá ebből az ásványi anyagból vagy sem.

fogyni petefészek ciszta zsírégetés emagrece

D-vitaminnal dúsított változatait különösön télen érdemes fogyasztani, az immunrendszer megerősítése érdekében. A mandulatej hátrányai Fő hátránya, hogy nagyon kevés fehérje található benne.

Szója Bíró Orsi molekuláris biológus és Lovászi Eszter dietetikusunk írása — a Toman Diet szakértői Manapság mindenki jól ismeri a szóját.

A friss kutatások szerint a fehérjében gazdag étrend jelentősen hozzájárul a sikeres fogyáshoz. Ebből a szempontból tehát sokkal jobban járunk a tehén- de a szójatejjel is. Azonban felmerül a kérdés, hogy lehetséges ez, amikor a mandula magában fehérjedús?

szójabab előnyei a fogyás

Úgy, hogy feldolgozás során kevés mandula jut a termékbe. Léteznek azonban fehérjével dúsított mandulatejek is, ahol borsófehérje hozzáadásával teszik előnyösebbé a tápanyagtartalmat. Végül, de nem utolsósorban, a termékek többsége tele van cukorral.

szójabab előnyei a fogyás fogyni milyen gyakran enni

Általában csak akkor nem rejtenek cukrot, ha a megnevezés mellett rögtön fel van tüntetve, hogy édesítetlen unsweetened vagy hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Mindig alaposan nézzük meg tehát az összetevőket, mielőtt megvásárolnánk az adott terméket.

Összegzés A mandulatej önmagában tehát nem túlságosan tápanyagdús, akár a tehén- akár a szójatejhez képes nézzük. Nagyot dobhat a termék tápanyagtartalmán, ha kalciummal, D-vitaminnal és fehérjével dúsítják. A szójatej jobban kiválthatja a tejet, hiszen tápanyagtartalma hasonlóbb.

jmh fogyás

Magas ösztrogéntartalma miatt viszont kiemelten fontos mértékkel történő fogyasztása. Hogy akkor mit is igyunk?

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Ha csak néhány alkalommal cserélnénk le a tehéntejet mandulatejreés nem ez lesz az elsődleges kalcium- vagy fehérje forrásunk, akkor a cukor hozzáadása nélkül készült mandulatej tökéletes választás. Íze és minimális szénhidráttartalma miatt használjuk bátran szójabab előnyei a fogyás és süteményekbe. Azonban, ha vegánok, laktózérzékenyek vagy tejallergiások vagyunk, érdemes váltogatni a különböző növényi tejeket.

szójabab előnyei a fogyás

Fotó: RF.

Érdekesbejegyzések